På morgonen onsdagen den 10 juni lastade jag bilen och tog vägen förbi Skanstulls Däck i Västberga Industriområde för att kolla på hjulvinklarna innan testet. Fick som vanligt förstklassig hjälp med detta och fick dessutom med mig en vinge som vid tillfälle (läs: i vinter) kommer att kompletteras med justerbara fästen mm för att bli en komplett bakvinge. Strax innan lunch åkte jag vidare mot Karlskoga och Gelleråsen. Väl framme lastade jag av och checkade in för att sedan göra den vanliga rutinen med att montera splitter fram, justera däcktryck osv. Sen var det dags för första körpass och jag körde ut och tog det ganska lugnt första varvet medan jag laddade lite hårdare på varv två vilket resulsterade i att jag redan i slutet på detta varv kände lukt av olja och lite rök från motorhuven. Det var med andra ord bara att svänga av för att konstatera att problemet i allra högsta grad kvarstod. Suck! Bara att lasta och åka hem.
Felsökningsfortsättning följer….